Eerste onderzoeksupdate

In het najaar van 2022 heb ik door middel van een vragenlijst onderzoek gedaan naar het voedselbossenlandschap in Nederland. Dit onderzoek is de basis voor verdiepend onderzoek naar hoe voedselbossen functioneren op economisch gebied en wat ze nodig hebben om te kunnen floreren.

Op dit moment wordt een artikel dat ik heb geschreven over dit onderzoek beoordeeld door een wetenschappelijk tijdschrift, waar het wellicht gepubliceerd zal worden. Aangezien het publiceren van wetenschappelijke artikelen vaak een erg lang proces is, heb ik alvast een samenvatting gemaakt met de belangrijkste vindingen.

Hieronder kun je deze samenvatting gratis inzien en downloaden.

Een groene groet,

Anna

One response to “Eerste onderzoeksupdate”

  1. […] Mijn tweede kanttekening betreft een groter risico. Op dit moment wordt de optimalisatiefase nog ingevuld aan de hand van de geldende principes in het huidige regime. Dit regime stelt economische (lees: monetaire) groei voorop, vertrouwt uitsluitend op statistische waarheden en ziet de natuur als een bron om uit te putten. Veel voedselbosbouwers zijn echter begonnen vanuit de gedachte dat mensen onderdeel zijn van de natuur en de plicht hebben om goed voor hun omgeving te zorgen (in sociale én biofysische zin). Hoewel voedselbosbouwers natuurlijk een boterham moeten kunnen verdienen, botsen hun principes nogal met die van het regime. Dit komt ook terug in mijn eerste onderzoeksresultaten. […]

    Like

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started